Co je VR/AR?

Originální prezentace, která znamená obrovskou výhodu na trhu

Virtuální a rozšířená realita (VR/AR) je technologie, která dokáže vtáhnout (ponořit) uživatele do simulovaného prostředí počítačem a to ve spolupráce se zrakem, sluchem a hmatem. K vytvoření VR/AR jsou používány specializované brýle, které jsou schopny v mozku vyvolat věrohodný trojrozměrný obraz. To, co má být v pozadí scény, vnímáme skutečně vzadu. Ano, konečně opravdové 3D.

Virtuální a rozšířená realita ve stavebnictví

Podmanivý způsob prezentace

…procházíte elegantním domem, obdivujete francouzská okna ve velkém obývacím pokoji, malby na zdi, a prostornou kuchyni. Závěsná světla vytváří společně s ohněm v krbu měkké světlo, které se odráží na podlaze. Tato kompozice v nás budí pocit pozvání a pocit domova...

...Pak si sundáte VR brýle a pokračujete v obchodní schůzce.

S VR předáte nejen to, jak stavba bude reálně vypadat, ale také to, jak se investor bude v navrženém prostoru cítit. Absence prostorové představivosti je u veřejnosti běžná, ale lze ji dnes nahradit různými způsoby. Vnímání prostoru je však velice subjektivní a individuální. Když jsou investoři vnořeni do projektu a uvidí ho v měřítku 1:1, jsou tak schopni získat mnohem lepší cit pro to, co chtějí.

Co vidíte, to dostanete.

Ukázky realizace

VR/AR umožňuje vkročit do projektu v reálném světovém měřítku

Prodejte budoucnost už dnes.

V dnešní době se úspěch nového projektu, odehrává mnohokrát ještě před tím, než se začne stavět. Má to za následek dobře promyšlená kampaň, která odprezentuje budoucím zákazníkům hodnoty, které se teprve chystáte vytvořit. Věříme, že dobrá prezentace je prezentace, která zaujme. Jinak řečeno, musí chytit za srdce a vyvolat moce. Právě emoce jsou tím nejlepším marketingovým nástrojem.


Pronikněte až za hranu vaší představivosti.

V článku pro Dezeen, návrhář a vizualizátor Olivier Demangel popsal šokující úroveň realismu, kterou zažil při prvním použití VR. Nemohl uvěřit, jak blízko je zkušenost z VR s realitou... Nástroje pro VR umožní architektům, návrhářům, projektantům a developerům vytvářet a prezentovat budovy a výrobky intuitivně v 3D prostoru kolem nich.

Fotorealistické vs. koncepční

Prodej vs. prezentace

Jednou z výhod virtuální reality je možnost různých úrovní detailu. Takže jako architekt nebo obchodní zástupce můžete již v rané fázi návrhu zprostředkovat dostatečný zážitek z objektu, aby investoři získali představu o prostorových vztazích. Prostředí však může být i hyper reálné natolik, že kompozice měkkého slunečního světla za pomocí okenních filtrů dopadá na fotorealistické textury komponentů a s doplňujícím zvukem švitoření ptáků z pootevřených oken při prezentacích v klientovi vybudí mnohonásobně silnější emoce, než pouhý obrázek. Čehož se využívá při prezentaci, nebo při samotném prodeji.

Virtuální realita se stává stále běžnější a nabízí nové možnosti vyprávění.

Pasivní a interaktivní VR

Není VR jako VR



Aktivní a interaktivní VR

VR brýle, ovladače, senzory a PC

Speciální headset pro zobrazení fotorealistické aktivní, nebo interaktivní virtuální reality. Aktivním virtuální realita je myšleno prostředí, v kterém se můžete pohybovat a prohlédnout si tak model ze všech úhlů. Interaktivní VR je aktivní VR obohacená o určitou interakci s prostředím jako je např. otevírání dveří, rozsvícení světla, pohybování s nábytkem, změna textury stěn, nábytku, podlah atd. Všechny editace a změny probíhají v REÁLNÉM ČASE! Okolní prostředí se tedy přizpůsobuje tak, jako byste v něm opravdu byli. Zážitek s této virtuální reality je nepopsatelný.

Pasivní VR

Pouze VR brýle a mobil

Pasivní virtuální realita je omezena pouze na 2D 360° snímky a to buď vizualizace nebo fotografie. Hlavou můžete otáčet všemi směry a podle toho vidíte stejným způsobem i patřičnou virtuální realitu. Nemáte zde však možnost volného pohybu a případné editace. Pro jednoduché ovládání slouží "interaktivní symboly ve virtuální realitě", které posunou uživatele na další snímek. Pasivní virtuální realita se používá často za účelem prezentace developerského projektu u vzdálenějších klientů, jako cenově dostupnější varianta u menších stavebních projektů, nebo v realitní kancelářích.

MÁTE OTÁZKU?

Zeptejte se

Tento web používá cookies k dosažení potřebné funkcionality. Dalším jeho použitím s tímto souhlasíte.